نام برخي از افراد به واسطه شهرت و اعتباري که کسب مي‌کنند ارزشمند مي‌شود. حتما براي شما هم پيش آمده است که به محض شنيدن اسم و فاميل کسي، حتي با شنيدن خبرها و گفته‌هايي که ممکن است عليه آن فرد باشند ذهنيت مثبتتان باز هم به خاطر اعتماد و شناختي که از او داريد تغيير نکرده است. اعتماد دوطرفه، رکن اصلي يک ارتباط در گرداب حوادث روزانه است. همين که ديگران براي شنيدن حرف‌هاي ما وقت مي‌گذارند و يک گفتگو دونفره به وجود مي‌آيد يعني سطح خيلي ابتدايي از اعتماد بين دو نفر يا چند نفر شکل گرفته است که با هم به تبادل نظر پرداخته‌اند. سخنراني هم دقيقا مثل همين روابط ساده روزانه است که براي شکل گرفتن آن به شکل‌گيري درجاتي از اعتماد متقابل نياز داريم. در اين رابطه سخنران به عنوان فردي که بيش‌ترين دقايق را براي متکلم وحده بودن در حضور مخاطبان در اختيار دارد بايد ويژگي‌هاي شخصيتي خاصي داشته باشد. سخنران بايد از يک سري ويژگي‌ها و خصايص اخلاقي در خود آگاه باشد تا بتواند مطمئن شود مخاطب به او اعتماد کرده، شنونده فعال سخنراني است و ايده‌هاي سخنران را دنبال مي‌کند. اما اين شخصيت‌هاي اخلاقي براي ايجاد اعتماد بين سخنران و مخاطبان چيست؟


هر سخنران خصلت‌هاي اخلافي خاص خود را دارد؛ اما از اين بين صداقت، حسن شهرت، امانت‌داري در انتقال مطالب و تطابق با مخاطبان از مهم‌ترين شاخصه‌هايي هستند که هر سخنران بايد داشته باشد و آن‌ها را در خود تقويت نمايد.


اين صفات چه زماني بايد تقويت شوند؟ سخنران روي صحنه و پيش از اين که لب به سخن بگشايد مي‌تواند براي ارتباط گرفتن با مخاطبان اين شاخصه‌هاي را در خود تقويت کند؟ براي ايجاد اعتماد بين سخنران و مخاطبان و شروع تعامل دوطرفه از کجا بايد شروع کرد؟ تکنيک‌هايي که در ادامه مي‌خوانيد راهنما کاملي هستند تا قبل از شروع سخنراني يا حين سخنراني بتوانيد ارتباط بهتري با مخاطبان برقرار کنيد.





مشاهده مقاله  نگاهي بر متداول ترين اختلالات گفتاري و دلايل آن در فن بيان




تکنيک‌هاي ارتباط گرفتن و ايجاد اعتماد بين سخنران و مخاطبان در سخنراني


ويژگي‌هاي رفتاري يا شخصيت و خصلت‌هاي اخلاقي هر فرد کميتي کيفي است و نمي‌توانيم مثل مقادير کمي آن را با واحد مشخصي اندازه‌گيري کنيم. براي درک بهتر اين موضوع بهتر است با يک مثال ساده شروع کنيم. سلامت کميتي کيفي است که با استفاده از اعداد و ارقام قابل توصيف نيست. اين کميت‌ها را کيفي مي‌نامند و آن را با نمره يا امتياز مشخص نمي‌کنند. اين در حالي است که براي بسياري از کميت‌ها نظير وزن يا قد به اعداد وابسته هستيم.


اعتماد بين سخنران و مخاطبان


ويژگي‌هاي رفتاري يا شاخصه‌هاي اخلاقي يک سخنران که باعث ايجاد اعتماد بين سخنران و مخاطبان مي‌شوند را در ادامه مي‌خوانيد.


راه‌هاي ايجاد اعتماد بين مخاطب و سخنران پيش از شروع سخنراني


امانت‌داري در انتقال مطالب


به مرور زمان و هر چه قدر که در مديريت سخنراني‌هاي کوتاه و يا سخنراني‌هاي طولاني‌تر مهارت کسب کنيد پارامتر صداقت و امانت‌داري در انتقال مطالب براي شما به عنوان يک سخنران مطرح مي‌شود. افکار شما و اطلاعاتي که به مخاطب منتقل مي‌کنيد بايد متناسب با مسائل تازه، کاملا به روز و امروزي باشد. امانت‌داري يکي از عوامل حسن شهرت براي سخنران است که در ادامه بدان بيش‌تر مي‌پردازيم.


هر چه که در امانت‌داري اطلاعات بهتر عمل کنيد ايجاد اعتماد بين سخنران و مخاطبان ساده‌تر مي‌شود؛ به اين شکل که مطالب شما از جهت استناد به منابع معتبر کاملا قابل اعتماد مي‌شوند و از اين جهت در نظر مخاطبان برجسته‌تر مي‌شويد.


اعتماد بين سخنران و مخاطبان


تحليل موضوع سخنراني از ديد تخصصي (شهرت)


اين روزها مردم به شدت درگير و پرمشغله هستند. اطراف آن‌ها سخنرانان زيادي وجود دارد که سعي دارند با موضوعات و مباحث وسوسه‌کننده‌اي مخاطب را به سمت خود بکشانند. در اين بازار پرتلاطم فکر مي‌کنيد کدام سخنران مي‌تواند مخاطب را به سالن سخنراني بکشاند و دغدغه شرکت در سخنراني را براي او ايجاد کند؟


 


سايت مسير زندگي را اينجا کليک کنيد


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : سخنران ,مخاطبان ,ايجاد ,سخنراني ,بايد ,مخاطب ,ايجاد اعتماد ,براي ايجاد ,ادامه مي‌خوانيد ,کميتي کيفي ,ارتباط گرفتن ,براي ايجاد اعتماد
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

salembasha معرفی دستگاه ابزار دقیق nedadarman جا لقمه ای بن بست ارز دیجیتال bamintahviec.parsablog.com ثقلین حکیم باشی